Menu Sluiten

IS DE RECESSIE WEL ECHT VOORBIJ?

De mediaberichten volgen elkaar in rap tempo op, de ene keer gaat het over het einde van de recessie, dan weer over het uitblijven van economisch herstel en dan stijgt de verkoop van zomerkleren terwijl de daling van de woningprijzen nog niet in zicht is. Kortom, het zal nog wel even duren voordat alles en iedere branche weer in een stijgende lijn verkeert.

Hoe het bij uw bedrijf gesteld is, dat weet u zelf natuurlijk het beste. Is het nog de tijd van de broekriem aantrekken of worden er weer voorzichtige plannetjes gesmeed om uit te breiden.

In beide gevallen is het belangrijk te weten waar je staat. Met het personeel, het humain capital bijvoorbeeld.recessie in Nederland

 

Hoe zit het team in elkaar, kan het de groei aan en wanneer en op welke plek breidt je het beste en het eerst uit?

Of in het andere geval, hoe krimp ik het beste in. Hoe hou ik een team over waarmee ik de beste kansen creëer om deze malaise voorbij te raken?

In beide gevallen is het verstandig om te kijken waar je nu staat; waar zitten de sterktes van mijn team en waar ben ik zwakker, maar ook waar heb ik een tekort aan competenties en waar een overschot. En hoe kan ik de sterktes en overschotten aan competenties inzetten om de concurrentie voor te blijven.

Vragen waarmee je niet voortdurend bezig zult zijn, je focus ligt nu logischerwijs eerder bij de markt- of product ontwikkelingen. Iedere verandering op dit gebied moet je snel waarnemen wil je er adequaat op kunnen reageren. Het slorpt veel van de beschikbare tijd op en daarmee wordt het hoofd boven water gehouden. Of in het andere geval groei je door deze tijdsintensieve acties heen en biedt je de concurrent de nodige weerstand.

In beide gevallen is er weinig tijd om je voldoende te bekommeren over de vraag hoe het team nu eigenlijk is opgebouwd. Mutaties stel je het liefst zo lang mogelijk uit, in de hoop dat het beter gaat, de markt aantrekt of het product weer aanslaat. Bij het uitbreiden van het team weet je dat het steeds weer een gok is of het economisch verantwoord is. Maar ook of het wel klikt in het team, of het de juiste persoon is.

Zou het niet een stuk makkelijker en verantwoorder zijn wanneer je weet hoe je team in elkaar steekt? Waaruit de natuurlijke rollen van je volledige team bestaan? Je een helder inzicht hebt in de sterkste rollen, de te ontwikkelen rollen, ja zelfs in de aversierollen van jezelf en je team?

Unknown

Daarmee kun je snel en goed beslissingen nemen bij iedere personeelsmutatie die je noodzakelijk vindt voor je organisatie. Wil je weten hoe je het team op een goede en heldere manier in beeld krijgt, doe dan net als Mardge Pascaud en vraag Ruud Schols Consultancy om de teamrollen profielen te onderzoeken.

Mardge Pascaud, Director and Owner at Pascaud Beauty Innovations schreef:

” Ik heb Ruud gevraagd om binnen ons bedrijf de teamrollen van alle medewerkers helder te krijgen. Een uitstekend geleverde job, snel en vakkundig. Met de heldere analyse konden we direct aan de slag. Tevens heeft Ruud nog een brainstormsessie begeleid waarin hij iedere deelnemer goed de ruimte wist te geven en voldoende kon prikkelen om ‘out of the box’ te denken. Ik ben niet op zoek naar ellenlange sessies met peperdure consultants waar je vervolgens maar 2% van kunt gebruiken. Ruud heeft zijn opdracht perfect vervuld en voor mij het woord ‘consultant’ een positieve invulling gegeven.”

9 juli 2013

  • Wil je ook een heldere analyse van je team?

  • Een analyse waarmee je meteen aan de slag kunt?

  • Eindelijk een helder beeld hoe de Team Rollen van je Team uitzien?

Aarzel dan niet, vul snel en vrijblijvend onderstaand formulier in

MEER WETEN !

 

Het unieke ONE TEAM product  wordt volledig en in overleg aan uw organisatie aangepast. Speerpunt is dat het team onmiddellijk aan de slag gaat aan de hand van de analyse. Dit is zeker het geval wanneer er gekozen wordt voor de ONE TEAM workshop.

RUUD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.